Η
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΣ: ΠΡΟΣ ΜΙΑΝ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗΝ ΑΥΤΟΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
ΔΟΚΤΟΡ ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ EI-END
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ FORDHAM UNIVERSITY NEW YORK
ΔΟΚΤΟΡ ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΖΑΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ EI-END
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ FORDHAM UNIVERSITY NEW YORK
Θέλω να κάνω μια παρενθετική παρέμβαση με την σειρά
μου, πάνω σε ένα από τα πολύ καυτά ζητήματα, που αναδύεται συχνά σε συζητήσεις
που έχουμε εμείς, τα μέλη του οργανισμού EI-END, με συνελληνίδες και
συνέλληνες. Δεν είναι άλλο απο αυτό το καυτό
ζήτημα: το θέμα της Ελληνικής μας ταυτότητος.
Ταλανίζει αυτό το καυτό θέμα μέσα από τις συζητήσεις μας, όχι μόνο εμένα προσωπικά αλλά πολλές συνελληνίδες και πολλούς συνέλληνες, αλλά κυρίως νομίζω είναι δύο οι πρωταγωνιστές, συνάδελφοι μου, καθηγητές πανεπιστημίου και οι δύο, που ασχολούνται με αυτό το καυτό θέμα. Ο ένας είναι ο Αντώνης Καλδέλλης από την πολιτεία του Οχάϊο (Ohio State) στην Αμερική και ο άλλος είναι ο Νικήτας Σινιόσογλου, ο οποίος είναι από το πανεπιστήμιο του Cambridge στην Αγγλία.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΔΕΛΛΗΣ, ΝΙΚΗΤΑΣ ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ & JACK KEROUAC
Αυτά τα δύο Ελληνόπουλα, και είναι νεαροί στην ηλικία και ούτε 40 χρονών δεν είναι, τους σέβομαι πάρα πολύ γι' αυτό που κάνουν και ερευνούν ακαδημαϊκά, με πραγματική έρευνα και ο Αντώνης Καλδέλλης και ο Νικήτας Σινιόσογλου και τους μελετώ ενδελεχώς και τους δύο. Έχω διαβάσει και των δύο βιβλία τουλάχιστον τρία από τον καθένα αλλά και ακαδημαϊκά άρθρα.
Σκέφτομαι λοιπόν με την σειρά μου και εμπνευσμένος από το έργο και των δύο, καθώς επίσης και από έναν Αμερικανό διανοούμενο που λέγεται Jack Kerouac, ο οποίος πέθανε νομίζω το '69, να βγάλουμε έναν τίτλο γι' αυτό το θέμα ώστε να μπορούμε να το συνεχίσουμε και με την παρέμβαση από το ακροατήριο των απανταχού Ελληνίδων και Ελλήνων που μας ακούνε σε όλον τον κόσμο.
Προτείνω λοιπόν τον τίτλο:
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΣ: ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΤαλανίζει αυτό το καυτό θέμα μέσα από τις συζητήσεις μας, όχι μόνο εμένα προσωπικά αλλά πολλές συνελληνίδες και πολλούς συνέλληνες, αλλά κυρίως νομίζω είναι δύο οι πρωταγωνιστές, συνάδελφοι μου, καθηγητές πανεπιστημίου και οι δύο, που ασχολούνται με αυτό το καυτό θέμα. Ο ένας είναι ο Αντώνης Καλδέλλης από την πολιτεία του Οχάϊο (Ohio State) στην Αμερική και ο άλλος είναι ο Νικήτας Σινιόσογλου, ο οποίος είναι από το πανεπιστήμιο του Cambridge στην Αγγλία.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΔΕΛΛΗΣ, ΝΙΚΗΤΑΣ ΣΙΝΙΟΣΟΓΛΟΥ & JACK KEROUAC
Αυτά τα δύο Ελληνόπουλα, και είναι νεαροί στην ηλικία και ούτε 40 χρονών δεν είναι, τους σέβομαι πάρα πολύ γι' αυτό που κάνουν και ερευνούν ακαδημαϊκά, με πραγματική έρευνα και ο Αντώνης Καλδέλλης και ο Νικήτας Σινιόσογλου και τους μελετώ ενδελεχώς και τους δύο. Έχω διαβάσει και των δύο βιβλία τουλάχιστον τρία από τον καθένα αλλά και ακαδημαϊκά άρθρα.
Σκέφτομαι λοιπόν με την σειρά μου και εμπνευσμένος από το έργο και των δύο, καθώς επίσης και από έναν Αμερικανό διανοούμενο που λέγεται Jack Kerouac, ο οποίος πέθανε νομίζω το '69, να βγάλουμε έναν τίτλο γι' αυτό το θέμα ώστε να μπορούμε να το συνεχίσουμε και με την παρέμβαση από το ακροατήριο των απανταχού Ελληνίδων και Ελλήνων που μας ακούνε σε όλον τον κόσμο.
Προτείνω λοιπόν τον τίτλο:
...και παίρνω αυτό σαν έμπνευσμα το ότι ξεκινάει αυτό το φυλλάδιο που διανέμει ο οργανισμός EI-END και ο Αρτέμης Σώρρας με την πρωτοβουλία Ελλήνων Πολιτών.
Ποιοί είμαστε λοιπόν αυτοί οι Έλληνες Πολίτες και γι' αυτό προτείνω τον τίτλο ''Την Ελληνική μας Ταυτότης: Προς μια Διαλεκτική Αυτοπροσδιορισμού.''
Αυτό έχει βέβαια δύο κομμάτια, έχει το θεωρητικό κομμάτι και μετά το απόλυτα πρακτικό και παρακαλώ τους αναγνώστες να διαβάσουν προσεκτικά και τα δύο μέρη, διότι τους αφορούν άμεσα.
''Δεν είμαστε ούτε τρελοί, ούτε απροσάρμοστοι, ούτε επαναστάτες. Δεν είμαστε ούτε καν ταραχοποιοί.
Μπορεί να βλέπουμε τα πράγματα λιγάκι διαφορετικά όμως τιμούμε πάντα τους κανόνες και σεβόμαστε τους νόμους.
Μπορείς να μας επαινέσεις, μπορείς να διαφωνήσεις μαζί μας, μπορείς να μας τσιτάρεις, μπορείς να μας δοξάζεις η και να μας κακολογείς, όμως δεν μπορείς να μας αγνοείς. Διότι αλλάζουμε τα πράγματα, βρίσκουμε, βοηθούμε, ερευνούμε, δημιουργούμε, εμπνέουμε, σπρώχνουμε μπροστά τα πάντα...
Ένα απτό παράδειγμα είναι από τα ήδη κατατεθειμένα 600 δισεκατομμύρια δολάρια για την Ελλάδα και περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια για την Κύπρο, τις δύο αυτές χώρες του Ελληνικού μας έθους και έθνους. Διότι άνθρωποι που είμαστε αρκετά κουζουλοί ώστε να νομίζουμε ότι μπορούμε να αλλάζουμε τον κόσμο, είμαστε αυτοί που στο τέλος το κάνουμε!
ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ
Είμαστε τελικά Άνθρωποι Ελληνικοί... και τι σημαίνει τούτο;
Ποιος είναι ο Άνθρωπος ο Ελληνικός;
Ποία είναι η ιδιοσυγκρασία της μορφής του ανθρώπου του Ελληνικού;
Ποιά είναι η ιδιαιτερότητα της ουσίας μας;
Ποιά είναι η διαφορετικότητα της συνειδήσεως μας;
Είναι ο Ελληνικός άνθρωπος που τον βλέπω σαν μια αρμονική έκφραση της φύσεως.
Ο σκοπός της οποίας αυτής φύσεως είναι η ανάπτυξις… της ανωτέρας συνειδήσεως.
Ο Εθικός Άνθρωπός λοιπόν ως ένας μικρόκοσμος του σύμπαντος, είναι πρωτίστως ένα ον πνευματικό.
Χωρίς να αγνοώ τις υλικές μας ανάγκες,
θα τολμήσω να πω, είναι υλικός μόνον κατ'ευφημισμόν.
Το κύριο μέλημα του Ελληνικού Ανθρώπου είναι η πνευματική του εξέλιξης σε προσωπικό και κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο, το οποίο με την σειρά του οδηγεί και κάνει το κύριο μέλημα του Ελληνικού Πολιτισμού την Αριστο-πολιτεία ως μία υψηλή τεχνολογία...
Αυτό είναι το θέμα που θα εισηγηθώ στο Ηράκλειο της Κρήτης στις 22 Σεπτεμβρίου 2013.
Ελπίζω να συμβάλει στην διαλεκτική τούτη που ξεκινάμε σήμερα του αυτοπροσδιορισμού της Ελληνικής μας ταυτότητος....
ΕΡΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ - ΑΡΕΤΗ
Το θεωρητικό κομμάτι λοιπόν περιλαμβάνει ένα πολύ κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμά μας, αυτό που έχει να κάνει με των Ελληνίδων και των Ελλήνων, '' Έρωτα Πολιτικό''...
Είναι των Ελληνίδων και των Ελλήνων Έρως Πολιτικός, που σχετίζεται με την ιδίαν την Αρετήν. Την Αρετήν ως ένα αξιακό σύστημα του Ελληνικού μας πολιτισμού.
Αυτό λοιπόν το ερωτικό δαιμόνιο, ο Έρως, συν τον Χρόνο ο οποίος, εδώ παρενθετικά πρέπει να πω, είναι τρισδιάστατος ο χρόνος όπως τον εκλαμβάνουν οι Έλληνες στην σκέψη τους.
Από αρχαιοτάτων χρόνων ο Αλκμαίων ο Κροτωνιάτης και ο Ηράκλειτος καθόρισαν τον χρόνο ως μια τρισδιάστατη οντότητα η οποία έχει το σχήμα ενός κοχλία. Είναι σπειροειδής ο Ελληνικός χρόνος και αυτό έρχεται τώρα και το επιβεβαιώνει το πεδίον μελέτης που λέγεται ''Μαθηματική Βιολογία'' διότι μόνο μ' ένα τρισδιάστατο χρόνο, λένε οι μαθηματικοί βιολόγοι από το 2010 και εντεύθεν, μπορούμε να καταλάβουμε το πως συσχετίζονται οι διάφοροι βιορυθμοί των οργάνων του ανθρωπίνου σώματος.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ
Μέσα σ' αυτόν τον τρισδιάστατο χρόνο, από την μια μεριά, ο Ελληνικός πολιτισμός, συμπυκνώνει τις έννοιες της ελευθερίας, του έρωτα, του ερωτικού μας δηλαδή δαιμονίου και της δικαιοσύνης. Οδηγεί αυτό στην αρμονία όπου η αρμονία εκλαμβάνεται από τον δικό μας πολιτισμό ως ο ύψιστος ηθικός νόμος της φύσεως η οποία διακανονίζει τις σχέσεις μεταξύ των ιδιαιτεροτήτων της μορφής, της ουσίας και της συνειδήσεως του ανθρώπου του Ελληνικού που είναι πρωτίστως πνευματικός.
Από την άλλη μεριά ο Έρως συν τον σπειροειδή τρισδιάστατο χρόνο, που εκλαμβάνει η Ελληνική γραμμή σκέψεως, συντελούν στην δημιουργία της ουσίας, η οποία είναι μεριστή αλλά είναι και συνεχής και μπορεί να βρείτε αυτούς τους ορισμούς μέσα στον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη και τους Πυθαγορείους. Και δια της μίξεως της μεριστής και της συνεχούς ουσίας δημιουργούνται τα μορφικά άτομα, το ''είναι'' των μορφικών ατόμων που μετουσιώνονται δια μέσου οργανισμών της "οντικής'' και όχι της οντολογικής κλίμακος σε συνειδητά άτομα και καταλήγουν στον άνθρωπο τον Ελληνικό που είναι πρωτίστως πνευματικός.
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΣ
Μας ενδιαφέρει λοιπόν όχι μόνο η συλλογικότητα σαν έθος και έθνος Ελληνικόν αλλά και εμάς μέσα στον οργανισμό EI-END, που συμπαραστέκεται στις προσφορές χρηματιστικής του πρώτα απ' όλα Έλληνα Αρτέμη Σώρρα προς την Ελλάδα και την Κύπρο, μας ενδιαφέρει η εξέλιξης του Ελληνικού ανθρώπου, μέσα σ' ένα σπειροειδή χρόνο τρισδιάστατο, Ελληνικός άνθρωπος αυτό το πνευματικό ον, μέσα από δράσεις και πράξεις, πρώτιστα κοινωνικοπολιτικές, με την βοήθεια της Ελληνικής μας γλώσσας, των Ελληνικών μας εθίμων, των Ελληνικών μας ηθών, των Ελληνικών μας θεσμών και παραδόσεων που είναι κατάλληλη για την ιδιοσυστασία και για το πνευματικό στάδιο της Ελληνικής μας φυλής πραγματοποιεί ο άνθρωπος ο Ελληνικός στην εξέλιξη του μέσα σε μία Ελληνική πολιτική κοινωνία.
Υπενθυμίζω για μια ακόμα φορά πως η Ελληνική Πολιτική κοινωνία και θεωρητικά αλλά κυρίως πρακτικά, είναι ένας οντικός και όχι ένας οντολογικός οργανισμός. Στο κυρίως θέμα της πρακτικής, μόνο αυτή η συλλογικότης, η Ελληνική πολιτική κοινωνία είναι εκείνη που μπορεί να μας εξασφαλίζει, όχι μόνον τα προς το ΖΗΝ αλλά κυρίως τα προς το ΕΥ ΖΗΝ. Μόνο η συλλογικότητα, η συλλογική ευδαιμονία και η συλλογική οικονομική ευμάρεια της Ελληνικής πολιτικής μας κοινωνίας, μπορεί να μας εξασφαλίσει αυτά που έχουμε ανάγκη στην καθημερινότητά μας, τα λεγόμενα ''Τα προς το ΖΗΝ''!
Και λέω εάν τούτο είναι ένα ταξίδι που το κάνουμε μόνον μια φορά, είπα εάν, και το υπογραμμίζω το εάν, τότε ας απολαύσουμε το πανόραμα του...
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ : ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ ΟΙ ΜΑΝΙΑΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΒΑΣΙΛΙΚΟΙ ;
Δεν θέλω όμως να σας απογοητεύσω και να σας αφήσω χωρίς την απαραίτητην εργασία για το σπίτι η οποία έχει να κάνει με την καταγωγή μου. Είμαι βεβαίως μπαγιάτης Θεσσαλονικιός που σημαίνει ότι ο πατέρας μου κι εγώ είμαστε γέννημα θρέμα της Θεσσαλονίκης, της λεβεντομάνας από τον Βορρά, από την Μακεδονία. Την Ελληνική Μακεδονία. Αλλά από την οικογένεια του πατέρα μου, τον οίκο του πατέρα μου και από τον πατέρα του πατέρα μου βαστάω από την ιστορική Μάνη. Αλλά υπάρχει ένα πολύ παράξενο ιστορικό φαινόμενο σε σχέση με τη Μάνη, το οποίο σας το δίνω ως εργασία για το σπίτι. Το φαινόμενο αυτό είναι ότι συνήθως όταν συζητούμε με συνέλληνες συχνά αναφερόμαστε στούς Μανιάτες ως φίλους του καθεστώτος της βασιλείας. Και εδώ είναι το παράξενο ιστορικό φαινόμενο. Γνωρίζουμε ότι ιστορικά - και αυτό είναι η εργασία για το σπίτι - ότι ο Βασιλεύς ο Όθων ο βαυαρός που μας τον φορέσανε κολλάρο οι μεγάλες δυνάμεις, έστειλε όχι μία αλλά δύο φορές βαυαρικό στρατό να πολεμήσει τους Μανιάτες. Και τις δύο φορές οι Μανιάτες νικήσανε τον Βαυαρικό στρατό που είχε στείλει ο Βασιλεύς Όθων και μάλιστα υπό την καθοδήγηση του ανθρώπου που εισήγαγε την φαυλοκρατία στην Ελλάδα, την πατρίδα του Ιωάννη Κωλέτη. Πώς γίνετε όταν δύο φορές γίναν δύο πόλεμοι εναντίον των Μανιατών από στρατεύματα από την Βαυαρία που έστειλε ο Βασιλεύς Όθων. Πώς γίνετε οι Μανιάτες να είναι φιλοβασιλικοί; Αυτή είναι η εργασία για το σπίτι για να μην σας τα δίνω όλα έτοιμα και μασημένα. Πρέπει μόνοι σας να ψάχνετε και βρίσκετε και να αφυπνίζεστε διότι αυτό το παράξενο ιστορικό φαινόμενο έχει πολλά να κάνει με αυτό που γίνετε σήμερα και στην Ελλάδα καί στην Κύπρο, τις δύο αυτές ένδοξες πατρίδες του Ελληνικού μας Έθους και Έθνους. Ευχαριστώ σας για την προσοχή και το χρόνο σας.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΗΣ EI-END ΣΤΟΝ ΝΙΚΟ ΑΜΑΡΑΝΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ART FM RADIO ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ 13/09/2013
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ & ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΟΜΑΔΑ ΜΝΗΜΟΣΥΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου