ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ. Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΚΑΘΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ, ΤΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. Ο ΘΕΟΣ ΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΠΙΣΩ.
Σ' ΕΝΑΝ ΤΟΠΟ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΑΓΑΘΑ, ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΞΙΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ.

Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012

Κέρδος 10 δισ. ευρώ αν οι Έλληνες αγοράζουν ελληνικά, αντί για εισαγόμενα προϊόντα

Κέρδος 10 δισ. ευρώ αν οι Έλληνες αγοράζουν ελληνικά, αντί για εισαγόμενα προϊόντα

Διαβάστε πως μπορεί να αναγνωριστεί ότι ένα προίόν είναι ελληνικό, έστω σε κάποιο ποσοστό.

«Κίνημα Πολιτών- Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» ονομάζεται η πρωτοβουλία που ανέπτυξαν, πριν από περίπου ενάμισι χρόνο, εκατό προσωπικότητες από την επιχειρηματική, συνδικαλιστική και ακαδημαϊκή κοινότητα, αγκαλιάστηκε από την ελληνική κοινωνία και πλέον αριθμεί περισσότερα από 20 παραρτήματα στην Ελλάδα.

Πιστεύοντας ότι στην κρισιμότατη καμπή που βιώνει η χώρα είναι απαραίτητο να εντατικοποιηθεί ο αγώνας για την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων, το διοικητικό συμβούλιο του Κινήματος οργάνωσε συνάντηση- συνέντευξη Τύπου ώστε να διαδοθεί ότι «η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί σήμερα εθνικό καθήκον».

Στη συνάντηση, παρόντες και ενεργοί υποστηρικτές της ιδέας, οι πρόεδροι των μεγαλύτερων επαγγελματικών και συνδικαλιστών φορέων και οργανώσεων της χώρας, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, της ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπόρων και εκπρόσωποι του ΕΒΕΑ (Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών), της ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Όπως επισήμανε ο Α' αντιπρόεδρος του Κινήματος και πρώην υπουργός Τουρισμού Νίκος Σκουλάς, «όταν καταναλώνουμε προϊόντα και υπηρεσίες που παράγονται στον τόπο μας, ενισχύουμε την ελληνική οικονομία, μειώνουμε τα ελλείμματα και την ανεργία, στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και δημιουργούμε θέσεις εργασίας».

Πώς μπορεί να αναγνωριστεί ένα προϊόν που είναι ελληνικό; Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, το μόνο, μέχρι στιγμής, μέσο αναγνώρισης που διαθέτουμε είναι οι κωδικοί 520 και 521. Όποιο προϊόν φέρει έναν από τους δυο κωδικούς, είναι κατά 90% ελληνικό προϊόν. Εάν δεν φέρει κάποιον από τους δυο κωδικούς, το προϊόν δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα.

Οι κωδικοί αυτοί δεν εκδίδονται από κάποιον δημόσιο φορέα πιστοποίησης, αλλά από ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που αποτελούν επιχειρήσεις χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου και ονομάζεται GS1 Association- Greece και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού GS1, ο οποίος εκδίδει και διαχειρίζεται κωδικούς προέλευσης. Όπως εξήγησε ο κ. Σκουλάς, «σε κάθε προϊόν, τα τρία πρώτα νούμερα ενός κωδικού προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εδρεύει η επιχείρηση που κωδικοποιεί τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα. Γι αυτό η ελληνική σημαία ή η ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν» είναι, συνήθως, μια καλή ένδειξη για την ελληνικότητα του προϊόντος».

Και κατέληξε: «Εάν εξαιρέσουμε το ένα εκατομμύριο ανέργους και το ένα εκατομμύριο χαμηλοσυνταξιούχους, υπολογίζεται ότι, αν κάθε Έλληνας καταφέρει να αγοράσει το 2012 ελληνικά προϊόντα αξίας 1000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων, τότε θα προστεθούν στην προβληματική ελληνική οικονομία 10 δισ. ευρώ».

Ο γενικός γραμματέας του κινήματος και πρώην πρύτανης του ΕΜΠ Κώστας Μουντζούρης, επισήμανε ότι «το Κίνημα δεν ταυτίζεται, ούτε περιορίζεται σε πολιτικούς και κομματικούς χώρους. Δεν έχει ίχνος εθνικισμού. Όμως, είναι γεγονός ότι, ως κοινωνία, παύσαμε να παράγουμε και τείνουμε να μεταβληθούμε σε χώρα υπηρεσιών, πολλές φορές καλών και μερικές φορές κακών. Όμως, ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας της οικονομίας είναι πρωταρχικής σημασίας για κάθε χώρα. Οφείλουμε να επανέλθουμε στην παραγωγική διαδικασία. Είναι εθνική ανάγκη».

Ο κ. Μουτζούρης στηλίτευσε την αισχροκέρδεια- όπως και άλλοι ομιλούντες- και τόνισε ότι «η κατανάλωση ελληνικών προϊόντων προϋποθέτει την κοστολόγησή τους, χωρίς αισχροκέρδεια. Η εξελισσόμενη περιπέτεια της πατάτας μάς έδειξε πολλά και μας διδάσκει ακόμη περισσότερα. Αρκεί να θελήσουμε να τα εμπεδώσουμε».

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Δημήτρης Ασημακόπουλος, επισήμανε ότι «όταν προτιμάς να αγοράζεις ελληνικά προϊόντα, στηρίζεις όχι μόνο τη θέση εργασίας, αλλά και το ασφαλιστικό σύστημα». Σε ό,τι αφορά την αισχροκέρδεια, τόνισε ότι «εμείς ως ΓΣΕΒΕΕ έχουμε επισημάνει το φαινόμενο και θέλουμε να γίνει το Παρατηρητήριο Τιμών, με συμμετοχή κοινωνικών φορέων για να ελέγξουμε την αισχροκέρδεια». Αναφέρθηκε, όμως, και σε ένα σημαντικό κενό της ελληνικής παραγωγικής διαδικασίας: είμαστε οι δεύτεροι, μετά τη Μάλτα, που πληρώνουμε τα περισσότερα χρήματα για μηχανολογικό εξοπλισμό που εισάγουμε.

Πηγή: 24h.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...