ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ. Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΚΑΘΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ, ΤΟΥ ΥΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΦΑΝΕΡΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. Ο ΘΕΟΣ ΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΠΙΣΩ.
Σ' ΕΝΑΝ ΤΟΠΟ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΑΓΑΘΑ, ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΞΙΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ.

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Συνεταιριστικά προϊόντα χωρίς μεσάζοντες στον Κολωνό

Συνεταιριστικά προϊόντα χωρίς μεσάζοντες στον Κολωνό

Σάββατο, 26 Νοέμβριος 2011

Μια νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ με προϊόντα ελληνικά υψηλής ποιότητας και φθηνότερα έως και 40% απ' ό,τι διατίθενται από τους μεγάλους του κλάδου; Στο δρόμο προς το κατάστημα "Επιλογή" στον Κολωνό, σκέφτομαι πως ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό............

Φτάνοντας στη γωνία Άργους και Ιωαννίνων οι επιγραφές με το λογότυπο και το μότο "Από το χωράφι στο ράφι" καλύπτουν τις βιτρίνες του συνοικιακού καταστήματος των 200 τ.μ. Μπαίνοντας τα πάντα θυμίζουν συνηθισμένο σούπερ μάρκετ.
"Και όμως δεν είναι . Εγώ γεμίζω πλέον το καλάθι μου με τα μισά χρήματα και ταυτόχρονα συνεισφέρω στην οικονομία του τόπου μου", λέει η 72χρονη Ελευθερία Τρικεριώτη, συνταξιούχος εκπαιδευτικός.
Ψάχνοντας στα ράφια, διαπιστώνουμε ότι κατά κύριο λόγο φιγουράρουν προϊόντα πό επωνυμίες εγχώριες και όχι μαζικής παραγωγής: γαλακτομικά και τυροκομικά του Εργοστασίου Γάλακτος Τρικάλων ΤΡΙΚΚΗ, κρασί και αποστάγματα του Αγροτικού Συνεταιρισμού Τυρνάβου, όσπρια και ελιές της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Καβάλας, σταφίδες της Συνεταιριστικής Κορινθιακής Σταφίδας, γαλακτομικά και τυροκομικά της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου ΕΒΟΛ, λάδι, κρασί και ούχο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας, και πολλά άλλα.
"Εγώ επιλέγω τα συνεταιριστικά μόνο και μόνο επειδή είναι φθηνότερα. Δεν είναι εποχή για έξοδα" θα πει η Ελευθερία Γιάντσου , άνεργη τον τελευταίο χρόνο,
"Στόχος ήταν να μπορέσουν να μπουν σε ένα σούπερ μάρκετ ελληνικά, αγροτικά συνεταιριστικά προϊόντα" σημειώνει ο κ. Γιώργος Αλεξάκης, γενικός εμπορικός διευθυντής της "Ελληνικής Διατροφής" , εταιρείας συνομοσπονδίας συνεταιρισμών, η οποία δημιουργήθηκε και διαχειρίζεται τη νέα αλυσίδα,. μαζί με 12 συνεταιρισμούς και ιδιωτικές εταιρείες. (Αμάλθεια, ΜΑΡΒΟ). Ρύζι , όσπρια, γαλακτοκομικά, κρασιά και λάδι είναι τα βασικά είδη, αλλά όχι μόνο. ''Έπειτα από ενδελεχή έρευνα αγοράς, έχουμε φτάσει σε περίπου 250 προϊόντα από 28 διαφορετικές κατηγορίες. Έχουμε για παράδειγμα. και ούζο, τσίπουρο, σταφίδα, είδη σαπουνιού".
Κι όταν λέμε πως οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες τι ακριβώς εννοούμε; "Ενδεικτικά 500 γρ. ρύζι, από συνεταιρισμό στοιχίζουν 0.70 ευρώ, ενώ το "επώνυμο" μαζικής παραγωγής 2.15 ευρώ, 1 λίτρο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από συνεταιρισμό πωλείται 1.25 φθηνότερα από τα "επώνυμα" ενώ 1 λίτρο συνεταιριστικός χυμός κοστίζει 0.99 αντί για 1.30 ευρώ" σημειώνει ο κ. Αλεξάκης. "Δεδομένου ότι απουσιάζουν οι μεσάζοντες, καταφέρνουμε να διατηρούμε μια τίμια σχέση τιμής ποιότητας. Όλα τα προϊόντα είναι ελεγμένα και πιστοποιημένα, όπως και τα επώνυμα.
Επομένως, γιατί δεν είχαν καταφέρει τα συνεταιριστικά προϊόντα- στη συντριπτική τους πλειονότητα-μέχρι σήμερα να βρουν θέση στις αλυσίδες; "'Ένας συνεταιρισμός έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά από δυσκολίες για να τα καταφέρει, κάτι που συμβαίνει τελικά σπάνια", τονίζει ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας. τα μεγάλα σούπερ μάρκετ ζητούν υπερβολικά υψηλές παροχές από τον παραγωγό, ενώ ταυτόχρονα το κόστος που απαιτείται για την τοποθέτηση στο ράδιο φτάνει να είναι δυσβάστακτο(...)".
Αναδημοσίευση από το περιοδικό "Κ" (10.07.2011), της Ελεάνας Κολοβού-φωτογραφίες Νίκος Εξαρχόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...